Ad
Ad
Ad
Маркетинг и ПР

Как да отличим фалшивото спонсорирано съдържание

Pinterest LinkedIn Tumblr

Маркетинговата индустрия е помрачена от съществуването на фалшиви последователи в частта инфлуенс маркетинг през последните няколко години. И марките са много наясно с опасностите от бот технологиите. Въпреки това, съществува една по-малко известна измамна практика – феноменът , наречен „фалшиво спонсорирано съдържание“. Оказва се, че влиятелни лица публикуват фалшиви спонсорства в опит да изглеждат по-доходоносни за марките, а понякога за компаниите е трудно да отделят факта от измислицата.

Фалшивото спонсорирано съдържание е органично съдържание, което се стреми да имитира платено партньорство с марка и съдържа всичко – от промотиращи послания до хаштагове. Бъдещи инфлуенсъри го правят с предположението, че предишният опит ще увеличи търсенето и ще бъдат забелязани, т.нар. „fake it until you make it“. Но всъщност тази активност може да е пагубна за тях и да отблъсне дори и конкурентните марки.

Едно е сигурно – маркетинговите специалисти трябва да бъдат по-усърдни от всякога при избора на инфлуенсъри и влиятелни личности за партньори и да копаят по-дълбоко в съдържанието им , за да избегнат евенуална измама.

Но как да откриете кои са измамниците? В тази публикация ви предоставяме няколко практически съвета за отличаване на фалшивото спонсорирано съдържание. Ето за какво да се оглеждате.

Липса на обявяване

Въпреки че инфлуенсърът може да публикува хаштагове с кампанията и марката, без за това да се изисква одобрение от платформата, по-трудно е да включи етикирането „Платено партньорство с“ (Paid Partnership with) на Instagram и #AD.

Обем на спонсорираните публикации

Ако инфлуенсърът публикува няколко спонсорирани публикации на ден, това може да се приеме за червен флаг. Малко вероятно е законните партньори на дадена марка да публикуват многократно от нейно име в рамките на деня, например. Ако съдържанието изглежда подобно на спам, може да е точно това. Освен това, ако един инфлуенсър работи с една конкретна марка единия ден и друга конкурентна марка на следващия, малко вероятно е да е сключил официален договор с който и да е от тях.

Липса на верификация на профила

Instagram, Facebook и Twitter позволяват на влиятелните лица и знаменитостите да верифицират профилите си чрез допълнително удостоверяване. И повечето създатели на дигитално съдържание от голямата лига държат на тази синя отметка до името си. Липсата на подобна също е въпрос за размисъл.

Признаци за фалшиви последователи

Ако инфлуенсърът е достатъчно неетичен, за да създаде фалшиво спонсорирано съдържание, вероятно е склонен да си закупи и последователи. Ако при разглеждане на профила на дадено лице се окаже, че има значително количество аномалии, продължете с повишено внимание. Оглеждайте се за нерелевантни коментари под публикациите, нестабилна аудитория или големи скокове в ангажираността и дисбаланс в последователите.

Консултирайте се с експерт

Най-лесният начин да сте сигурни, че партньорството ви ще е истинско, е като се консултирате с професионалисти от агенция за инфлуенс маркетинг, които могат да направят за вас необходимия одит и да ви консултират в стратегията и отчетността.

***

Фото : Unsplash

Последвайте ни и в Instagrаm

Comments are closed.