Ad
Ad
Ad
Бизнес и предприемачество

Готови ли сте за „лаунч“? Няколко въпроса, за да се настроите за успех.

Pinterest LinkedIn Tumblr

Вложили сте сърцето и душата си в него – вашият бизнес, книга, продукт, опит. Работили сте неуморно месеци, дори години, за да сте сигурни, че сте готови да излезете на пазара. И сега е времето.

Време е за „лаунч“. Време е да разкажете своята история.

Това е една от най-напрегнатите стъпки за всеки автор, предприемач, собственик на бизнес. И въпреки че без съмнение сте вложили куп време и усилия, за да направите своя продукт възможно най-добрият преди пускането му на пазара, помислили ли сте как точно да направите старта успешен?

Начинът, по който позиционирате себе си, вашата марка,  продукт, е свързано с  маркетинг и публичност и е изключително важно да действате правилно от самото начало.

Споделяме няколко  въпроса, които да си зададете, за да се настроите за успешно начало.

Коя е конкуренцията?

Всички сме чували този съвет: върши си работата и не обръщай глава в страни, ако искаш да стигнеш там, закъдето си тръгнал. Но преди старт, от решаващо значение е да се запознаете с конкуренцията и да се огледате. Кои са те? Кои са техните силни и слаби страни? Какво ви отличава? Къде имат силно присъствие?

За да привлечете правилните клиенти, медийни възможности, партньорства, трябва да знаете какво ви отличава от конкуренцията. Да гледате сериозно на конкурентите е крачка към успеха.

Какъв проблем решавате?

Хората купуват неща, които решават проблемите им или отговарят на нуждите им. Вие какъв уникален проблем решавате? За кого го решавате? Каква стойност получават хората, закупувайки вашия продукт?

Ако не решавате проблем или не го решавате по уникален начин, предложението ви ще си остане само бял шум.

Кои са силните ви страни?

Кое ви отличава от другите експерти на пазара? Кои ваши личностни знания и умения биха били от полза за вашата целева аудитория?

Кои са силните страни на продукта ви?

И в  същия дух, кои са силните страни на вашия продукт? С какво е уникален и се различава от този на конкурентите? Кое е уникалното ви предложение за продажба? Какво печелят хората от неговото послание, предназначение или предложение?

Ако издавате книга, например, която предстои да популяризирате, отговорите на тези въпроси са особено важни за разграничаването на вашето послание от хилядите книги, които излизат всяка година. Медиите, редакторите и продуцентите са претрупани ежедневно с информация и всяка ваша дума има потенциала да създаде или да счупи възможността ви за отразяване.

Как си представяте победата?

Когато говорим за медийното отразяване, всеки иска да е звездата на деня. Но преди това трябва да сте готови за подобна победа. Отделете малко време, за да помислите как си представяте успешния старт.

Това вашият дебют ли е? Или разраствате портфолиото си? В зависимост от това на кой етап се намирате вие, вашия бизнес продукт, успехът изглежда различно и се измерва с различни величини.  Кои са те? Как ще го измервате?

Изясняването на отговорите на всички тези въпроси ще ви помогне да определите: какво казвате, как го казвате и на кого да го кажете, докато планирате  излизането си на пазара.

Какво казвате, как го казвате и на кого да го кажете – са ключови за успеха ви и привличането на вниманието на правилните медии.

Брандингът, маркетингът и публичността са трудни и нюансирани, но когато инвестирате мисъл, намерение и работа, подготвяйки се за „лаунча“, със сигурност ще се отличите.

Фото: Unsplash

***

Последвайте ни в Instagram

Comments are closed.