Когато стартирате бизнес, може да е трудно да разберете къде да инвестирате, къде да спестите и как да успеете да сте малко по-скромни.
Да изберете ли онова по-скъпо име за домейна ви? Да наемете ли дизайнер, който да създаде вашето лого? Кога е необходимо да се консултирате със SEO специалст, за да усъвършенствате стратегията си за съдържание?
Проучихме основни въпроси и ви представяме съвети, които да ви послужат в дългосрочен план за изграждане на бранд с минимална инвестиция.
Отнасяйте се към името на вашия домейн като към инвестиция.
Колкото по-дълго го имате, толкова по-голяма стойност ви носи той. Линковете, водещи към вашия сайт, са основен фактор за класирането му напред в търсачките. С натрупването на такива връзки с течение на времето, достоверността на сайта ви се подобрява. Възрастта на вашия домейн също е фактор за класирането му напред.
Имайте предвид, че промяната на името на домейна може да има сериозни последици – това е като да промените името на бизнеса си. Ако промените своя домейн, ще трябва да възстановите доверието в търсачките (което отнема време) и да се свържете с всички сайтове, които са свързани с вас, за да актуализирате линковете (което може да не стане толкова лесно).
Регистрирайте името на домейна още в зората на вашия бизнес и се придържайте към използването на едно и също име навсякъде.
Използвайте едно и също потребителско име/подпис навсякъде. В наши дни вашето потребителско име е основна част от вашето онлайн представяне. Вашият бизнес трябва да използва същото потребителско име за Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Snapchat, Pinterest, Etsy и т.н. Това демонстрира сила и професионализъм на бранда, интегриран във всички канали. Както името на вашия домейн, по същия начин изберете от рано потребителското име за бизнеса си и го третирайте като инвестиция – ще печелите връзки и споменавания с течение на времето, като всичко това допринася за по-лесното откриване на вашия бизнес от потребителите.
Когато вземате решение за име на новия си бизнес, проучете.
Вижте какво излиза в Гугъл. Ако има съществуващи фирми, използващи името, което искате, или дори лица, които имат подобно потребителско име за своите акаунти в социалните медии, опитайте с друго име. Едно от предимствата да започнете от нулата е, че можете да проверите какво е налично и да запазите потребителските си имена в множество платформи, преди дори новият ви бизнес да е официално стартирал.
Използвайте един брандинг навсякъде.
Стремете се към възможно най-много еднаквост на марката навсякъде, където вашият бизнес присъства онлайн. Използвайте едни и същи профилни снимки, цветове, шрифтове, стилове на изображения и т.н. Ако планирате офлайн маркетинг, като флаери или визитни картички, вашата онлайн марка трябва да е в съответствие с това. Лесна отправна точка е да заключите ръководство за цветовете на вашата марка. Намерете набор от цветове, които отразяват най-добре вашия бизнес. Coolors е безплатен инструмент за генериране на цветови схеми.
Инвестирайте в дизайн.
Визуализациите са по-важни от всякога. И ако вие не се справяте с тази част, наемането на дизайнер може да направи чудеса и даде професионален тласък на вашето онлайн присъствие.
Свържете се с дизайнери във вашия ценови диапазон. Можете да се обърнете и към студенти дизайнери във вашия район или ако има училище по изкуства или дизайн наблизо.
Започнете с нещо малко, като изображения за вашия уебсайт или социалните медии, за да усетите връзката. След като откриете дизайнера, с който ви е удобно да работите, започнете да планирате по-големите проекти, като брандиране или дизайн на сайта. (Ако имате нулев бюджет Canva е страхотен инструмент „Направи си сам“ за сглобяване на прости визуални елементи.)
Инвестирайте във фотография.
Нуждата от силна визуализация се пренася и във фотографиите. Естественото е добре за автентичност в социалните медии, но все пак ще имате нужда и от ясни, професионални изображения за други цели. Ако споделяте снимки на себе си, екипа, работното си място или клиентите в мрежата, правете снимки специално за тази цел. Камерите на смартфоните изминаха дълъг път, така че ако предпочитате „Направи си сам“, прочетете някои въвеждащи уроци, за да научите повече за основите в осветлението и композицията.
Използвайте изчистени теми за оформяне за вашия уебсайт. Твърде голямото визуално претрупване разсейва и претоварва. Олекотеното оформление на уебсайта, съчетано със силен дизайн (шрифтове, цветове, брандиране) и силни визуализации (изображения, снимки) прави чудеса. А оставянето на празно пространство между елементите позволява на страницата да „диша“ и улеснява посетителите на сайта докато преглеждат съдържанието. Говорейки за съдържанието…
Използвайте уебсайта си, за да отговорите на въпроси, преди да ви бъдат зададени.
Когато някой посети уебсайта ви за първи път, преценява много бързо множеството критерии и дали сайтът е релевантен на неговите нужди. Когато преглеждате съдържанието на вашия сайт, поставете се на мястото на някой, който не знае нищо за вашия бизнес, и помислете за въпросите, които може да зададе.
Как се представяте? Как доказвате, че знаете за какво говорите? Какви са ползите на това, което продавате – защо посетителите трябва да се интересуват? Защо трябва да ви се доверят? Какво казват другите за продуктите, които продавате, или услугите, които предоставяте? Как ще отговорите на тези и други често задавани въпроси, като политика за връщане или обслужване на клиенти? Използвайте тези въпроси, за да ръководите съдържанието на сайта си. (прочетете още Защо трябва да имаме свой бизнес сайт?)
Събирайте имейл адреси.
Списъкът с имейли е един от най-големите активи, които можете да придобиете благодарение на вашия уебсайт и ви позволява да сегментирате списъка си въз основа на типа връзка/ контакт с потребителя.
Дали той е някой, който ви следва в социалните мрежи, но все още не е купил от вас? Клиент ли е? Лоялен клиент ли е, който многократно е купувал от вас? А може би е инфлуенсър със собствена аудитория?
На база това, можете да изпращате много точни, персонализирани съобщения към всеки сегмент. И колкото по-целенасочени и релеватнти са вашите съобщения, толкова по-ефективни ще бъдат.
Измервайте всичко.
Регистрирайте се за Google Analytics – ще ви даде яснота откъде идват посетителите ви и какво правят, след като са дошли на вашия сайт. Това ръководство ще ви позволи да се свързвате с клиентите на база къде в потребителската фуния се намират. Преглеждайте тези отчети поне веднъж месечно, заедно с отчетите от мейлинга и други платформи, за да планирате по-добре следващите си активности.
По темата уебсайт още можете да прочетете и тук 5 причини защо всеки бизнес се нуждае от уебсайт .
***
Фото корица: Unsplash
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.