Ad
Ad
Ad

Много малки бизнеси, особено нови малки бизнеси, се фокусират върху належащото и предвиждат екстра разходи само, когато има спешна нужда. Така че е лесно да се разбере защо някои предприемачи определят уебсайта, като луксозен разход, без който могат да си позволят да минат. Те дори може да вярват, че една страница във Facebook е достатъчна за онлайн присъствието им, а добавеният телефонен номер ще генерира обаждания и традиционната поща ще им помогне да продават продуктите си.

Но истината е, че добрият уебсайт е най-добрия начин да  представите бизнеса си. Професионалният уебсайт не е скъп лукс или несериозно начинание – той е достъпен, основен инструмент, от който всяка компания се нуждае.

Тук ви преставихме „5 причини защо всеки бизнес се нуждае от уебсайт“

В днешното издание по темата питаме три успешни дами „Защо трябва да имаме свой бизнес сайт?“ – три гледни точки на собственик на малък бизнес, маркетинг мениджър и client service в рекламна агенция.

Елена Георгиева

client service professional в рекламна агенция

Защо трябва да имаме свой бизнес сайт?

Като client service професионалист, едно от първите неща, които ми правят впечатление, когато проучвам потенциални нови клиенти, свързали се с агенцията ни, е да проверя техните сайт и позициониране в социалните мрежи.

Сега, като че ли повече отвсякога, това сайтът на даден бизнес да съществува, да има приятен интерфейс и да дава адекватно подредена информация значително допринася за въпросния бизнес да изглежда сериозно. Наред с това да има добра активност в платформи като LinkedIn, разбира се. Добре оформеният и поддържан сайт неминуемо говори за няколко неща:

– този бизнес държи на себе си

– този бизнес е прозрачен и с гордост говори за инициативите и дейностите си

– достатъчно сериозен е, за да инвестира в създаването и поддържането на един добър сайт.

Разбира се, всичко това е добра индикация не само за рекламни професионалисти, но и за потенциалните крайни потребители, които този бизнес цели да привлече.

Накратко, в дигиталната ера, в която отдавна вече живеем, един бизнес да има функциониращ сайт е задължителният, стартов default.

Мариана Йорданова

Маркетинг мениджър

Защо трябва да имаме свой бизнес сайт?

В наши дни е не само препоръчително, а и бих казала задължително всеки уважаващ себе си бизнес да има собствен сайт. Бизнес сайтът е лицето на конкретния бизнес и в повечето случаи първият контакт с клиентите и партньорите му. Добре изграденият и поддържан бизнес сайт е и безплатна реклама в Интернет. Тя достига по всяко време до почти всяка точка на света и до всеки потенциален клиент, предоставяйки цялата необходима информация за съответния бизнес и давайки възможност за лесен и бърз контакт с него. Всичко това се случва от комфорта на собствения дом или офис и персоналния компютър, лаптоп или мобилно устройство и то почти без усилия.

Бизнес сайтът дава възможност за търсене на конкретна информация, както и за многократния ѝ преглед. Той може да бъде и разширение на основния бизнес, позволявайки закупуването на стоки и продукти и онлайн или да бъде единствен канал за осъществяване на бизнес дейността, като например при фирми, занимаващи се изцяло с онлайн търговия. Имайки предвид нарастването на броя на тези фирми, въпросът „Защо трябва да имаме бизнес сайт?“ в този случай се превръща в риторичен.

Чрез създаването на професионален сайт съответният бизнес се заявява като модерен, надежден, стабилен, открит и лесно достъпен за клиенти и партньори, бизнес, който осъзнава ключовата роля на представянето си в Интернет.

Също толкова важна, колкото наличието на бизнес сайт, е и неговата поддръжка. Цялостният облик, безпрепятственото му функциониране, изчерпателната, актуална и лесно достъпна информация, както и интуитивното меню могат да се окажат решаващи при избора на конкретен бизнес от потенциални клиенти, партньори и дори бъдещи служители, затова тези характеристики трябва да са приоритет при създаването и поддържането на всеки бизнес сайт.

Нели Апостолова

Основател на Handmade Nel

Защо трябва да имаме свой бизнес сайт?

Основа: сайтът е като „Основата от къщата“ за даден проект. И начин най-добре да се представим и разкажем за нашите продукти или услуги. Социалните мрежи са канали за комуникация, но с времето налагат и доста ограничения, които се отразяват на нашето представяне и видимост. При търсене в мрежата не винаги излиза дадена информация за нас от социалните мрежи, докато присъствието на собствен сайт намалява в пъти тази вероятност.

Достъп: собственият сайт ни предлага допълнителен начин да бъдем намерени и да привлечем нови клиенти. Това е дълготрайна инвестиция, която с времето се отплаща. По този начин се улесняват клиентите в лесното ни намиране.

Репутация: фактът, че имаме собствен сайт, че сме се постарали да го изградим, напълним и развиваме моментално ни носи добра репутация. Заради това, че сме положили всички тези усилия и вложили финанси (домейн, хостинг, оптимизация) означава, че сме сериозни в това, което правим и помага да спечелим доверието на клиентите.

Изпъкване: при правилно изграден дизайн, структура, текст и представяне помага да се изпъкне пред конкуренцията. Красиви големи снимки, детайлно описание и приятни, привлекателни цветове помагат за още по-красиво изживяване и „разглеждане“ на продуктите. За клиентите е значително по-лесно да се информират по този начин за продуктите ни, отколкото при ограничеността на представянето в социалните мрежи, където форматът е един и същ за всички.

Развитие: за създаването на един сайт (дали от вас или от специалист) ще ви накара да научите доста неща. За пълненето със съдържание и поддържането му с времето ще се наложи да учите още повече. Това е добре за вас и вашата бизнес идея. Често проблемите и трудностите водят до още по-добри бизнес идеи и възможности за развитие.

***

Фото: корица Unsplash

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.