Независимо дали го съзнавате или не, вие маркетирате и продавате всеки ден. Вие сте жива, дишаща маркетингова машина. Маркетингът най-просто казано е: „Ще ти дам X за Y“. Всяка компания цели продажби, защого без тях не сте в бизнеса. А продажбата означава, че вашият продукт или услуга добавя толкова стойност, че хората са готови да ви платят за нея. Но преди този момент да настъпи, всички пристигат на прага ви скептични и е ваша отговорност да убедите потенциалните си клиенти, че могат да ви имат доверие.
Как да ги докарате до вратата си? И как да ги убедите да позвънят на звънеца? Точно зад това „ги“ стоят лийдовете.
Генерирането на лийдове е жизнената сила на вашия бизнес и експертите твърдят, че диверсифицирането на вашия арсенал от съдържание е от ключово значение за вашата марка.
Мнозина разчитат на платения трафик, органичния трафик, нетуъркинга и препоръките за генерирането на лийдове (и е препоръчително да приложите всичко по-горе), но нека първо се потопим в основите на привличането на такива чрез прости техники, които всеки може да предприеме и без да е нужен голям бюджет.
Е- книги
Трудно е да раздаваш безплатно, когато искаш да печелиш, но големите марки са разбрали, че ако искаш да получиш първо трябва да дадеш. Електронната книга е чудесен пример как тази практика работи. Не е необходимо да е голяма (12-25 страници в PDF са достатъчни), но трябва да съдържа солидна информация.
Например, ако сте компания за cyber security или data protection, предложете безплатно ръководство за това как потребителите могат да се защитят и без вашите услуги. Може да ви изглежда противоречиво, но със сигурност ще оценят жеста и е по-вероятно да ви се доверят, когато най-накрая са готови за покупка.
Напомняне: Уверете се, че събирате тяхната информация, за да поддържате връзката с тях (т.е. регистрация с имейл).
Инфографики
Звучи скучно, да. Кой иска да гледа инфографики? Но се оказва, че много хора и е чудесен начин визуално да предадете посланията си. Съдържат повече информация, която бързо и лесно се чете и споделя. Единственият недостатък е, че социалните платформи като Facebook не са големи фенове на претоварените с текст снимки, когато рекламирате. Затова се уверете, че ги използвате там, където могат да се видят, като вашите имейл бюлетини, например.
Блог
Помните ли, че се говореше, че блоговете са отживелица? Нищо не може да бъде по-далеч от истината. Докато терминът „blogging“ бавно изчезва от търсачките, съдържанието все още е цар. Освен това „блог“ е просто фантастичната дума за съдържание в писмена форма. Блоговете винаги ще бъдат най-ефективният начин за компаниите да държат контрола над съдържанието си.
И ако причината да нямате такъв е, че сте твърде заети или пък сте ужасен писател, спокойно можете да се обърнете към услуги като ProBlogger или Scripted и да работите с фрийлансъри, но не пропускайте този инструмент.
След като вече имате добро съдържание, популяризирайте го чрез мейлингите си и тук идва ред на следващия инструмент, чрез:
Публикации в социалните медии
Това, което трябва да направите е да използвате социалните медии, като маркетинг инструмент. Затова освежавайте знанията си редовно, тъй като средата и алгоритмите се променят постоянно. А може да се наложи и да наемете някой, който да ви помага в оптимизацията на кампаниите, защото социалните мрежи продължават да предлагат инструменти за привличане на нови клиенти.
Видеа
Живеем във времето на най-голямото видео потребление и този тренд ще продължава. Може да ви се струва трудно и невъзможно да надминете големите рекламодатели и техните видео продукции, но не губете кураж толкова бързо, защото вече има много приложения, които служат за добра обработка на видео, като InShot например. То випозволява да редактирате клипове, да добавяте към тях текст, музика и всичко това от вашия смартфон.
А ако мобилният видеомаркетинг не е част от вашата стратегия за растеж, седнете, отпуснете се и гледайте какво предлагат другите компании.
Фото: Unsplash
***
Ако сте любопитни, винаги искате да сте част от добрите моменти и никога да не пропускате нищо, може да ни последвате и в Instagram
Comments are closed.