Вдигнете ръка, ако някога сте правили упражнение за създаване на клиентски аватар. Дръжте ръката си горе, ако ви е казано, че вашият клиентски аватар трябва да е пътеводната ви светлина за всяко ваше маркетингово решение.
Но всъщност да познаваш какво кафе пие или каква кола кара вашият клиент не помага на маркетинга ви. Нужно е да познавате неговите притеснения, истории, на какъв етап в потребителската фуния е, преди да научите какви обувки носи. Защо? Защото всичко това ще даде полза за начина, по който говорите. А това съдържание ще задвижи и маркетинга ви.
Познаването и разбирането на начина на мислене на клиентите е златото, с което ще ги привлечете и конвертирате. И това прозрение ще засили ефективността ви в пъти по-бързо, сравнено с времето, пропиляно в опити да разберете дали вашите хора се придвижват с колело. Защото иначе стигате до момента: знам какво кара, какво носи, откъде пазарува, но защо не респондира на споделеното от мен?! Това е сигналът, че не правите нещата, както трябва и е нужен нов подход.
И така, подготвили сме ви няколко въпроса, които можете да си зададете, за да получите по-пълна представа за вашия клиент и да създадете съдържание, което наистина ще му говори.
Какъв му е проблема?
Нямаме предвид каква му е болката, която ще се опитате да решите или поправите. Не правете това, освен ако не искате да си загубите клиентите веднага. Срещнете го където се намира в момента. Помогнете му точно там. И чак когато влезе във вашата екосистема, започнете да го обгрижвате и образовате. Но ако бързате и го притискате с помощ, може да реши, че не сте за него. И не забравяйте, че имаме само секунди, за да привлечем вниманието на клиентите.
На какъв етап е?
Всяко пътуване има своите етапи. Например ако искате да се свържете с майки, има майки на новородени, на прохождащи деца, на тийнейджъри и т.н. И всеки етап трябва да се разглежда по различен начин. Маркетингът е свързан със специфика, ако искате хората да забележат съдържанието ви и да знаят без съмнение, че говорите на тях. Не се притеснявайте за всички останали, ако говорите правилно на точните, един ден и те ще дойдат при вас.
Какви са историите му?
Какво му се е случило тази сутринта, снощи, миналата седмица? Какво го води при вас? Конкретизирайте. Познавайте ситуациите на клиентите и разказвайте техните истории. Не забравяйте, че ги срещаме там, където са в момента.
Какви са притесненията му?
Защо може да не стане ваш клиент? Толкова е важно да сте подготвени с този въпрос. Често срещаме отговори, като : „Цената е много висока“, „Нямам време да се занимавам“, „Мога да се опитам да си го направя сам“. Потърсете обаче, кое точно ги спира и вкарайте тази информация в съдържанието си, което ще се обогати чувствително.
Откриването и познаването на вашия идеален клиент не трябва да носи чувство за невъзможност. Отговорете си на тези четири въпроса и ще започнете да говорите по-уверено и точно на клиента си, знаейки че и той се чувства чут, видян и разбран.
Фото: Unsplash
***
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.