Хаштаговете тръгнаха от Twitter през 2007, когато картината на социалните медии беше много по-различна от днешната. Те са начин за категоризиране и филтриране на съдържанието, за да е по-откриваемото за определена аудитория и марките и компаниите започнаха да ги използват, за да се присъединят към разговори, да участват в актуални теми и да увеличат ангажираността си.
Днешните алгоритми на социалните медии обаче са много напреднали оттогава, което означава, че използването на хаштагове трябва да стане по-премислено и стратегическо, защото платформите вече могат да предлагат подходящо съдържание независимо от хаштаговете.
Създаването на специални хаштагове, отнасящи се до кампания или продукт, е ефективно средство за обединяване на всички свързани публикации в една нишка. Използването на персонализирани тагове не само изгражда информираност за марката, но насърчава UGC(User-generated content) и органичното споделяне. Маркетолозите просто трябва да имат предвид, че хаштаговете могат да привлекат ботове и друго неподходящо съдържание, следователно ефективността на хаштаговете трябва да се наблюдава непрекъснато.
Ето едно бързо обобщение на най-добрите практики за използване на хаштагове по вид платформа:
Въпреки че позволява до 30 хаштага, оптималният им брой за публикации в Instagram е между 3 и 5, за да избегнете спам и да останете фокусирани. Хаштаговете могат да бъдат поставени в текста или в отделен коментар. Препоръчително е акаунти с последователи под 5K или между 10K-100K да поставят хаштаг в текста, а тези с последователи от 5K-10K или повече от 100K – в първия коментар – за генериране на по-добра ангажираност.
Историите в Instagram позволяват до 10 хаштага, а Reels – до 30. Историите обаче вече не се показват на последователите по този етикет, затова се използват повече за контекст, отколкото за органична дистрибуция. Instagram позволява и хаштагове в биото на страниците. Добра стратегия би била там да се включи комбинация от популярни и нишови хаштагове. Твърде общите, като #Summer или #cool значава конкуренция с хиляди други и риск съдържанието ви да се изгуби в океана.
В Instagram потребителите могат да следват определени хаштагове, което ги отвежда до ново съдържание (и акаунти), към което вече имат интерес. Марките, които не се възползват от тези топли връзки, може да не отключват пълния си потенциал.
TikTok
Хаштаговете са важен инструмент в TikTok. Страницата с предложения For You персонализира предлаганото съдържание за отделните потребители, като използва хаштагове във видеоклиповете, за да определи на кого да ги популяризира. Освен това общностите в TikTok са изградени около хаштагове. Например #BookTok и #Cottagecore. Брандираните хаштагове са популярна форма в TikTok и най-успешните персонализирани тагове се превръщат във вайръли. Добра идея е да прегледате по-общите етикети ( например #fitness), и да видите какво правят конкурентните на вашата марка. Потърсете по-специфичните хаштагове в рамките на този общ термин и започнете да се ангажирате с тези видеоклипове като зрител, за да се поучите.
Hashtags могат да бъдат намерени и на страницата Discover, която съдържа популярно и актуално съдържание, но потребителите могат да търсят и по конкретен маркер. Оптималният брой хаштагове във видео надписите е между 2 и 3. Това е така, защото приложението събира съдържанието в определени тематични области, което може да работи срещу вас, ако сте прикачили твърде много тагове.
Хаштаговете могат да бъдат включени във Facebook във всяка част от публикациите, включително в коментарите и постовете в групите. Тъй като по-голямата част от клиентските профили във Facebook са частни, прави много по-трудно за марките да проследяват взаимодействието и ангажираността около хаштаговете.
Facebook не е актуализирал своите насоки за хаштагове от 2016, оставяйки търговците на собствените проби и грешки, когато става дума за стратегии. Някои марки избират да не ги използват изобщо хаштагове, а при други това много ad hoc процес. От 1 до 2 ключови хаштага е най-добър вариант.
YouTube
В YouTube хаштаговете могат да присъстват в заглавията на видеоклиповете или в описанието им. Последователите могат да търсят видеоклипове с подобно съдържание. Платформата обаче не предпочита спам съдържание и следи за видеоклипове с повече от 15 хаштага. Много марки избират да организират видеоклиповете си в плейлисти и така хаштаговете помагат при категоризирането по теми.
3-5 хаштага е оптималното за добро представяне, като се има предвид, че само първите три в описанието ще се показват над заглавието на видеоклипа. Маркетолозите е редно да са добре запознати с политиката на YouTube за хаштаговете.
Общите хаштагове може да работят срещу вас и да изпращат зрителите далеч от вашето видео или към друго съдържание. Поради тази причина брандираните хаштагове, специфични за вашата кампания, са по-добрия вариант.
Хаштаговете в LinkedIn могат да бъдат включени навсякъде в публикациите или статиите и помагат за стимулиране на връзки към сайта и насърчаване на събития. Като професионална платформа хаштаговете тук трябва да се поддържат на професионално ниво. Говорейки пред B2B аудитория, брандовете трябва да наблюдават и следват определени етикети, за да видят какво правят другите бизнеси и да си създадат ниша. Потърсете пропуски в съдържанието и други ключови думи, които биха могли да подобрят вашето SEO. Щракването върху конкретен хаштаг извежда всички публикации в LinkedIn, споделени с този маркер. Потребителите могат и да търсят по хаштаг в лентата за търсене или да използват интуитивните предложения на LinkedIn за „Добавяне на хаштаг“.
Хубаво е марките да следват хаштаговете в Linkedin, подходящи за тяхната индустрия, като редовно участват и коментарат, за да помогнат за повишаване на осведомеността и изграждането на взаимоотношения.
Платформата препоръчва използването на 3 хаштага на публикация и поставянето им в края на публикацията.
В блога си Twitter препоръчва последователното използване на хаштагове, но не повече от 2 на публикация. С ограничения брой знаци на публикация до 280, по-добре е да пестите мястото.
Хаштаговете в Twitter трябва да са лесни за запомняне и изписване. Можете да използвате раздела Explore, за да откриете популярните термини. И още едни съвет – не използвайте само главни букви. Благодарение на функционалността за групиране на хаштаговете в платформата, ефективното им използване може да направи публикациите ви по-видими за по-широка аудитория извън вашите последователи и потенциално да подобри органичния ви обхват.
***
Фото: Unsplash
Последвайте ни и в Instagrаm
Comments are closed.