Силата на TikTok е повече от впечатляваща. Освен че е предпочитаното от много тийнейджъри приложение, то също има дълбоко въздействие върху културата на съвременния свят и компании от цял свят искат да се присъединят към „екшъна“ чрез маркетинг стратегиите си в TikTok.
Много от най-силните моменти в TikTok са добра случайност. През есента на 2020 г. продажбите на Ocean Spray и Fleetwood Mac скачат рязко, след като Нейтън Аподака стартира #DreamsChallengе. И всичко това в следствие на една единствена и проста концепция – споделянето на увлекателни видеоклипове.
Но не се притеснявайте, дори да не сте една от онези щастливи марки, които случайно се натъкват на славата на TikTok тогава, не е твърде късно да започнете – все още можете да създадете процъфтяващо присъствие в платформата. С този материал ще се опитаме да ви помогнем да разберете как да настроите TikTok за бизнеса си и по-важното – как да обедините силата на платените и органичните постове.
Каква е демографията на потребителите на TikTok?
Що се отнася до хората, които използват най-много TikTok, проучванията показват, че 24% от глобалната аудитория на TikTok се състои от жени на възраст между 18 и 24 години, докато мъжете съставляват около 18% от аудиторията на платформата.
TikTok е по-популярен сред тийнейджърите, но би било погрешно да определим TikTok като приложение само за тийнейджъри. Групата на 20-29 годишните следва тази на тийнейджърите в САЩ, а в Китай „glam-mas“ доказва, че стилът се подобрява с възрастта.
Така че, когато става дума за използване на TikTok за бизнеса ви, прекарайте известно време в проучване на вашата аудитория в другите социални медии и потърсете съвпадения с TikTok. Не изключвайте нова аудитории. Текущата ви аудитория може да не е в TikTok, но в платформата можете да откриете подгрупи със сродни интереси. След като се съсредоточите върху потенциалната аудитория, проучете с какви типове съдържание взаимодействат “вашите” хора. След това започнете да генерирате съдържание в канала си.
Как да увеличите органичният си рийч в TikTok?
С увеличаващата се тенденция все повече компании да виждат стойност в общността и създателите на TikTok съдържание, видео приложението създава и уникални рекламни формати, които марките да могат да използват за своите кампании.
Разбира се, вече знаете какво е органична реклама. Това са рекламите, които публикувате във вашия канал органично и без бюджет.
Когато става въпрос за реклама в TikTok, платформата използва Spark Ads. Подобно на „спонсорираната реклама“ в другите социални платформи, рекламодателите могат да увеличат максимално рийча си чрез платени реклами. Отличителна черта на рекламата в TikTok обаче е, че тя позволява на бизнесите да имат достъп до съдържанието, генерирано от инфлуенсъри.
Благодарение на автентичната реклама, марките могат да увеличат последователите си, ангажираността и да преобразуват продажбите си.
TikTok предлага два рекламни формата: TikTok Promotion и TikTok Spark Ads, които се фокусират върху увеличаване на последователите, посещенията на уебсайтовете и гледанията на видеоклиповете.И така, каква е разликата между двете кампании?
Как работи TikTok Promotion?
Идеята е да подобрите съществуващите си видео активи, т.е. потребителите и създателите да бустнат съществуващите си видеа. Имайте предвид, че музиката трябва да е оригинална или да позволява комерсиална употреба. Достъп до анализи:
Потребителите и творците имат достъп до промоциите си в TikTok през мобилните устройства и получават следните инсайти за рекламните си кампании:
- Възраст и пол на ангажираната публика
- Ангажираност с видеата: гледания, коментари, споделяния и харесвания
- Брой лийдове към уебсайта
- Възможност за задаване на цели на кампанията – увеличаване на гледанията на видеоклиповете, броя на последователите или достигане на повече посетители на уебсайта. Потребителите на акаунта трябва да са на възраст над 18 години. Също така трябва да се съгласите с различните рекламни условия и правила на TikTok.
TikTok Spark Ads
Тази функция дава възможност на рекламодателите да бустват съществуващи постове или друго органично съдържание, създадено от тях или други създатели. Инфлуенсърите могат да упълномощават марки да използват тяхното съдържание чрез TikTok Ads Manager. Достъп до анализи:
- Spark Ads предлага по-подробен анализ и отчитане на рекламите
- По-големи са и възможностите за таргетиране и задаваните цели на кампаниите: Goal Reach, Video View, Engagement, Traffic, Conversion, App Install.
- TikTok Spark Ads дава възможност за таргетиране на по-широка аудитория и контрол върху рекламите.
И двете опции за реклами в TikTok струват приблизително еднакво, в зависимост от бюджета ви, разбира се. Маркетолозите могат да увеличат успеха на органичните си публикации чрез платени реклами, като свържат рекламната кампания със съществуващи ангажирани потребители и целеви аудитории. И тъй като рекламните спецификации на TikTok са гъвкави, наистина няма причина да пропуснете да опитате тази маркетингова възможност.
9 маркетингови статистики за TikTok, които трябва да знаете:
Тази маркетингова платформа може да бъде мощен инструмент, когато се използва правилно. За да обрисуваме по-цветно картината, ви споделяме и няколко статистики, които затвърждават това твърдение:
- Към септември 2022 г. TikTok официално надхвърли 1 милиард потребители.
- През първата си година платформата достига средно 1 млн гледания на видеоклипове на ден
- Приходите от реклами на TikTok се очаква да надхвърлят 11 милиарда долара тази година.
- Повече от 90% от потребителите използват приложението през устройство Android.
- Това е най-тегленото приложение в Америка през 2021 г.
- Средният процент на ангажираност с пост е 96%, което я прави платформата с най-висок процент на ангажираност. Instagram е на второ място – с 3,86%.
- Повечето потребители посещават до 8 различни социални социални платформи, така че вашето съдържание наистина трябва да се откроява. През 2021 г. потребителите са похарчили 2,3 милиарда долара в приложението.
Успехът в TikTok изисква разнороден подход.
Когато става дума за успех в TikTok, редно е да знаете какви инструменти имате на разположение и да ги прилагате, за да посрещнете нуждите и желанията на вашия целеви пазар. Като комбинирате органично с платено съдържание, можете да гарантирате, че съдържанието ви достига до вашата аудитория всеки път, да подобрите познаваемостта на марката / бизнеса си и да ги издигнете до до нови висоти.
***
Снимка: Pexels
Последвайте ни и в Instagrаm
Comments are closed.