Ad
Ad
Ad

Последни данни сочат, че 80% от марките поддържат афилиейт програми и, че това може да им подсигури 88% по-високи приходи от купувач. Марки като Walmart, Apple, Airbnb и много други признават стойността на афилиейт маркетинга за повишаване на разпознаваемостта и увеличаване на продажбите си.

Афилиейт се различава от инфлуенс маркетинга по това, че в крайна сметка афилиатът печели комисионна въз основа на всяка направена продажба. Това е тактика, базирана на ефективността и партньорите печелят само когато е предприето действие (било то покупка или клик). Освен това, афилиатите кандидатстват пред марките или компаниите за правото да популяризират техните продукти, вместо марките непременно да се налага да ги търсят.

Това е печеливш сценарий и за двете страни, тъй като създателите на съдържание печелят допълнителни доходи сравнително лесно, докато брандовете допринасят за влиянието на създателите и компенсират финансово само при генерирани продажби.

Ето някои основни съвети за марките за максимизиране на успеха на техните афилиейт програми:

Изберете правилните афилиати

Както при всички инфлуенс кампании, от съществено значение е брандовете да работят с точните партньори. Бизнесите трябва да търсят партньори с кредибилност в своето пространство или ниша, които са по-склонни да разберат целевата аудитория и да се доближат до намеренията на потребителите. По подобен начин се препоръчва предварително съществуващ афинитет, тъй като доброто разбиране на продукта ще бъде предадено автентично чрез съдържанието.

Изберете най-добрата платформа

Има редица мрежи, които улесняват affiliate маркетинга и отразяват транзакциите. Независимо дали става дума за Rakuten, LTK, Awin или друга, всяка платформа ще има своя присъща структура и ползи за използване от творци и марки. Направете вашето проучване и идентифицирайте най-подходящата за партньорски ви активности.

Определете структурата на комисионната

Преди да преминете към партньорски програми, комисионната или структурата на възнагражденията трябва да бъдат ясно определени, така че потенциалните партньори да са наясно с очакванията на марката и всички други важни правила за поведение. Подгответе насоки за партньорите, за да гарантирате, че съдържанието отговаря на изискванията за допустимост.

Обявяване на affiliate партньорствата

Както при традиционния инфлуенс маркетинг, марките трябва да се стремят да гарантират, че създателите правилно отбелязват партньорствата в публикациите си. Бъдете прозрачни и откровени, потребителите няма да реагират добре, ако бъдат подведени.

Оценете ефективността

От съществено значение е affiliate маркетинг специалистите да разполагат със солидна система за проследяване и оценяване ефективността на кампаниите – чрез измерване на линковете или други показатели. Афилиейт маркетинга е базиран на ефективността, затова марките трябва да търсят автоматизирани системи, които предоставят задълбочени анализи.

Работете сезонно

Има безброй партньорски програми, всички с уникални ценови структури и функционалност. Един от най-големите и пионерски примери е Amazon.

Въведена през 1996 г., програмата Amazon Associates включва над 90 000 компании в своя списък. Комисионните се различават в зависимост от продуктовата категория, но най-високи са за игрите, които предлагат 20%. Освен  от комисионна, партньорите се възползват от много бонуси на Amazon, като шанса да създадат своя собствена Amazon Storefront или да се възползват от регистрации, трафик и милиони продукти, от които да избирате. За марките Amazon предоставя мощно табло за управление на ефективността и за проследяване на приходите и кликовете във времето. Хаштаговете #amazonmusthaves в TikTok вече има 21,9 милиарда гледания, а по-органичният #amazonfinds е с 54,5 милиарда. В Instagram таговете #Amazonaffiliate и #Amazonpartner често се използват заедно с линкове.

***

Фото корица Unsplash

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.