Ad
Ad
Ad

Cannes Lions са най-високите награди за рекламни и маркетингови кампании. От 1954 г. фестивалът почита креативността и изобретателността на рекламни агенции от цял свят. За тези арт директори, копирайтъри, стратези и други иновативни умове тази награда определено променя играта за в бъдеще.

Но не само живота на творците се променя от удостояването с тази награда. Това важи и за марките. Международното признание има изключително ценно въздействие за репутацията на марките. Помага им да се свържат с клиентите, да спечелят пазарен дя, да разпространят широко ценностите си и да се свържат с важни каузи.

Представяме ви три сред най-добрите кампании на Cannes Lions, създадени за жени – каймака на креативността, изобретателността, ефективността и оригиналността.

Always – Like a Girl

Езикът се разви изключително много през последното десетилетие и с добра причина. Има нужда да се разбият остарелите стереотипи, които ограничават начина, по който възприемаме хората – от различни раса, произход, пол. Брандът Always създаде своята кампания #LikeAGirl именно за да провокира промени.

В тяхното видео, спечелило Голямата награда в Кан за 2015 г., марката показа какво наистина означава да правиш нещата „като момиче“ – като хвърляне, бягане и други активности. Публиката беше изумена от остарелите представи, които определяха момичетата като слаби, плахи и крехки – докато марката не събра истински девойки на снимачната площадка, които показаха сила и издръжливост и дадоха нова представа за това какво може да постигне всяка жена, независимо от възрастта си.

Рекламата беше описана като една от най-добрите на Super Bowl 2015 и достигна 58 милиона гледания в YouTube.

Агенция: Лео Бърнет, Торонто, Чикаго и Лондон

State Street Global Advisors – Fearless Girl

7 март 2017 г., само една вечер преди Международния ден на жената, статуя на момиче с ръце на бедрата се появява пред известната статуя на бика на Уолстрийт в Ню Йорк. Безстрашното момиче. Освен това по същото време са разпратени 3500 писма до фирми в Ню Йорк, в които се казва, че е дошло времето да се обърне внимание на половото разнообразие в бизнеса.

Целта на кампанията бе да покаже колко малко лидери в бизнеса са жени и как липсата на разнообразие се отразява негативно на инвестициите и представянето на бизнеса. Жителите на Ню Йорк бързо се влюбиха в статуята и докато тя трябваше да заема мястото си само за седем дни, измина повече от година, преди да бъде преместена в новия си дом пред сградата на Нюйоркската фондова борса.

Агенция: McCann, Ню Йорк

Adidas – Liquid Billboard

Почти една трета от жените по света се чувстват некомфорнто да плуват на обществени места поради несъвършенства на тялото или религиозни вярвания. Тази статистика даде на базирана в Дубай рекламна агенция идеята да превърне цял билборд в споделен басейн в партньорство с Adidas.

Марката искаше да покаже своята нова линия бански костюми и билборда с височина пет метра и дълбочина три метра и 11 500 галона вода й даде идеалната възможност за това.

Спортната марка покани жените да се присъединят към публичното гмуркане. В кампанията участват Дарийн Барбар – спортистка, атлетка, фитнес инструктор с ампутиран крак, Раха Мохарак – първата жена от саудитски произход, изкачила връх Еверест. Оттам всички жени бяха насърчени да се присъединят и кампанията спечели множество награди, включително Голямата награда на Cannes Lions – Златен лъв плюс два Сребърни лъва и един Бронз.

Агенция: Havas Middle East

***

Фото корица: Unsplash

Последвайте ни и в Instagrаm

Comments are closed.