Ad
Ad
Ad

Глобалната рекламна индустрия отчита ръст от 8% през 2022 въпреки глобалната рецесия. През 2020 тези приходи  са били 578 милиарда щатски долара, 2021 е кулминационна. През 2023 се очертава трендът на ръст да продължи, макар и с по-бавен темп, което говори едно –  рекламният бранш е атрактивна ниша за кариерно развитие.

Докато други индустрии като развлечение, туризъм и хотелиерство претърпяха значителен удар по време на локдауна, рекламната беше сред тези, преодолели пандемията сравнително невредимо. С увеличаването на броя на бизнесите и нарастващото значение на присъствието им в комуникационните канали, рекламата  със сигурност е в състояние да предложи позиции.

Ако обмисляте кариера в рекламната индустрия

Ако сте от хората, които обичат спонтанността, работата с медиите и сте креативни, тогава рекламата е идеалното място за вас. Ще можете да генерирате идеи за нови продукти и услуги, техните продажби и след това да ги прилагате и на практика.

Също, ако обичате да въздействате на света около вас, следва да знаете, че търсите ли реализация в рекламата, работата ви няма да е просто да продавате , а по – скоро да разбирате от какво се нуждаят клиентите и да им помагате да го получават.

Още нещо, което прави рекламата отличен кариерен избор – може да се върши от почти навсякъде. Докато наоколо има хора, които желаят да чуят какво имате да кажете, няма причина да не можете да превърнете рекламата в своя кариера.

Възнаграждението естествено варира, в зависимост от това къде работите, колко години опит имате и каква позиция заемате.

Защо да четете книги за реклама?

Четенето на рекламни книги ще ви помогне за изграждането на кариера, да разберете индустрията и ще ви води как да прилагате уменията си. Освен това ще разберете как да мислите като рекламодател и да създавате реклами, които продават.

Рекламата е силно конкурентна сфера и трябва  постоянно да сте в крак с най-новите техологии, за да успеете. Четенето винаги помага – нови тенденции, изследвания, съвети как да напреднете във вашата област и да използвате най-добре ресурсите, с които разполагате. Важно е да продължите да се учите, за да сте конкурентоспособни.

Въпреки че трудолюбието е задължително условие, ако искате да успеете в областта, трябва да сте любопитни, да се вълнувате от разнородни теми, пазари, да сте отворени да учите и разширявате мисленето си.

Изводът: всеки,  желаещ да се присъедини към тази индустрия, трябва да се образова и да не пропуска книгите за маркетинг и реклама.

Предлагаме ви списък с няколко такива, които е хубаво да прочете, преди да стартирате рекламната си кариера.

Ogilvy on Advertising

Книгата се смята за библия и е задължително четиво сред работещите в рекламния свят. Както всички сценаристи трябва да прочетат „Сценарий“ на Сид Фийлд, всички, които се стремят да работят в рекламата, четат „Огилви за рекламата“.

Zag: The Number One Strategy of High-Performance Brands

Както подсказва заглавието, фокусът на тази книга е върху това да стоите далеч от тълпата.

The Adweek Copywriting Handbook

Книга ръководство за писане на рекламни текстове от един от най-добрите копирайтъри в Америка – Джо Шугърман. Наръчникът на Adweek преставя познания за същността на рекламния бизнес.

Стажът на Ради Георгиев

Българският роман, задължителен за всички, които искат да работят в сферата на комуникациите. Разказва за мечтата на Димитър да работи в сферата на рекламата и масовата комуникация. Тя се сбъдва, когато Митко получава шанс да стажува в най-голямата пиар агенция в света. Скоро той успява да се издигне и се сблъсква със света на комуникацията. Бързо осъзнава каква сила е тя и колко опасна може да бъде. Всичко това преобръща живота му и единствено от него зависи дали ще съумее да се съхрани, или ще потъне.

https://enthusiast.bg/bg/enthusiast-books/stajut

Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads

Ръководство как да пробиете в рекламната индустрия, със специално внимание към всеки етап от творческия процес.

The Art of Client Service: The Classic Guide

Фокусира се повече върху бизнеса, отколкото върху творческата страна на рекламата. Ръководството учи как да спечелите бизнес, да изградите дългосрочни взаимоотношения, да спечелите доверието на клиентите и да реагирате  при кризисни ситуации.

***

Снимка корица: Unsplash

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.