Warner Bros и Mattel обединиха усилия през лятото на 2023 г., за да създадат история. Маркетинг и PR кампанията за 100 млн. долара за филма на Грета Гъруиг за „Барби“ постави нови стандарти в рекламата. С над 100 бранд партньорства и интеграции, договорени в световен мащаб, филмът, в който участват холивудските звезди Марго Роби и Райън Гослинг, се възползва от агресивна, добре пресметната рекламна стратегия. Като майсторски клас за високо бюджетeн маркетинг и като резултат – стремглав скок на продажбите.
Тук събрахме и споделяме някои инсайти, които инфлуенс маркетинг специалистите могат да си вземат и да ги приложат към своите кампании.
Мистерията работи
В навечерието на премиерата на филма, студиото пусна няколко кратки тийзър трейлъра в социалните медии. Използвайки кратки видеоклипове в собствените си канали и тези на актьорските акаунти, маркетинговия екип ефективно предизвика интерес, като същевременно запази елемента на мистерия. Маркетингът на мистерията, който се базира на страха от пропускане, може да бъде плодотворна тактика и е интелигентен начин за увеличаване на търсенето.
Носталгията продава
2023 г. видя множество примери за маркетинг на носталгията, който стимулира положителни настроения и продажби. При милениълите и Gen-Z се наблюдава афинитет към поп културата на 90-те и 2000г. Филмът за Барби не можеше да дойде в по-подходящ момент, за да се възползва от тази тенденция. Чувството на привързаност е мощен двигател за покупка и търговците използват именно носталгията за по-добро свързване с клиентите.
Естетика
Barbie е богато естетичен по много вертикали. От мода и красота до храна и дом, с много възможности за брандиране. #barbiecore се превърна в тренд, докато филмът беше още в производство и сега има над 625 млн. гледания в TikTok. Марките, които имат капацитета да създадат визуална тема за своя инфлуенс кампания, е по-възможно да стартират тренд, който да продължи да се разширява органично.
Партньорствата
Удивителните партньорства на Barbie с PacSun, ALDO, Impala Skate, NYX Cosmetics, GAP, Homesick, Forever21, Fossil, Pinkberry, Boohoo, Crocs, Proper Snacks, Xbox, Samsung и Airbnb и много други гарантира на филма пълно насищане на рекламното пространство и челна позиция на заглавието в умовете на потребителите в множество сектори. Дори да не работите със същия бюджет или мащаб, стратегическите партньорства с други марки или компании могат да привлекат вниманието на инфлуенсъри към вашата кампания.
Насърчавайте UGC
Мем на Барби стана вайръл онлайн в навечерието на дебюта на филма. Освен плакатите с героите и тийзърите в социалните мрежи, беше създаден и персонализиран филтър за Барби. Тази проста механика беше споделена и предизвика огромно количество генерирано от потребителите съдържание. Марките, работещи с инфлуенсъри, биха могли да се възползват от UGC чрез създаване на специален филтър или музика, които да дадат тласъка на нов тренд.
Събитията
Международно маркетинговият екип на Barbie организира куп събития, за да отбележи излизането на филма, от премиери с червен килим до специални прожекции, партита и представяния. Местни инфлуенсъри бяха поканени да присъстват на тези събития и предложиха различни фото възможности, които насърчиха споделяне в социалните канали. Независимо дали става въпрос за лоунч парти или нетуъркинг събитие, уверете се, че посланиците на вашата марка получават винаги покани.
Широк рийч
Филмовата кампания за Барби включваше всички типове инфлуенсъри, знаменитости, авторитети и трендсетъри, независимо от последователите. Смесени кампании като тази гарантират, че марките ще достигат до различни потребители и ще разширят аудиторията си до множество общности.
***
Фото корица: Unsplash
Последвайте ни и в Instagrаm
Comments are closed.