Ad
Ad
Ad

Стойностната връзка с клиентите и последователите е задължителна. Тя води не само до продажби, но добавя и стойност в комуникацията. Една от най-силните възможности за бизнесите и връзката им с аудиторията днес е видео съдържанието и видеата на живо.
Чрез тях можете да покажете на последователите си какво се случва зад кулисите на бизнеса, екипа, да разкажете историята на вашата марка и със сигурност ще създадете положителна емоция и за самите вас. Но, както всяко важно начинание, преди да натиснете бутона go live е хубаво да сте подготвени с план. Има няколко важни неща, които да имате предвид за подготовката.

Знайте на кого говорите

Преди да стартирате връзката на живо (както и преди да стартирате бизнес), е важно да имате ясна представа на кого говорите. Невъзможно е да се свържете с всички, затова определете кой е вашият идеален клиент. Това ще поддържа съдържанието ви автентично и ангажиращо. Когато сте на живо, си представяйте, че говорите на един конкретен човек – вашият идеален клиент и всичко, което си представяте за него. Можете да си представите, че разговаряте и с един от най-добрите си приятели. Забравете за тълпата, свържете се с един човек.

Създайте си график

Никога няма да влезете в по-добра форма, ако бягате веднъж и повече не си обуете маратонките. Същото важи и за видео съдържанието. То е важно и има силен ефект, когато сте последователни. А и с времето се свиква. Направете си график. Да речем излъчвате всяка сряда. Така и вашите последователи ще знаят кога да чакат включване от вас. А с честотата се подобрява и качеството и аудиторията ви ще започне да очаква с нетърпение.

Напишете си кратък сценарий

Ако нямате опит в това, добра идея е да се подготвите предварително, да си опишете кратък сценарий с точките, през които искате да минете и кратки бележки. Това ще ви улесни във воденето.

…Но не го четете

Бележките са полезни и ще ви служат като опора, че са там и може да се ориентирате докъде сте стигнали, но не си позволявайте да четете твърде много от тях. Добре е да сте естествени и да казвате това, което ви е на сърцето. За да се настроите може преди старт да си направите кратка медитация, която да успокои пеперудите в стомаха ви.

Споделете го

Live видеото е невероятен начин за взаимодействие с клиентите в реално време, а още по-хубавото е, че можете да продължите да използвате тези видеоклипове и след като приключите със снимането. Споделете клипа във вашите канали и социалните медии. Изтеглете го на компютъра си и го споделете в блога или бюлетина си. Можете да групирате няколто видеа и да направите поредица, като мини курс.

Стигнете ли дотук, свършили сте най-трудната част, преодолели сте страха и снимките на видеоклипа. Сега просто го оставете да работи за вас!

Фото: Unsplash

***

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.