Всеки иска да бъде във Facebook и това е особено важно за бизнеса. Ако все още не сте го направили, са нужни много малко предварителни усилия, за да създадете бизнес страница във Facebook, която да увеличи вашата видимост, да повиши осведомеността за марката ви и да привлечете конверсии. Но със сигурност не подценявайте тази дейност.
За да поддържате страница, или поне такава, която всъщност ще бъде от полза за крайния ви резултат , е хубаво да й отделите сериозно време и енергия, за да я превърнете в ценен източник на информация.
Facebook е пълен със самотни страници, които си седят тихо и от време на време им се актуализира описанието. Всички сме попадали на такива, в които липсват постове от месеци, дори години.
Ако сте планирали това, то по -добре без никаква.
В 10 -те точки по -долу ще прочетете:
- Кога си заслужава да създадете бизнес страница във Facebook;
- Какво е необходимо, за да превърнете тази страница в инструмент, който стимулира потенциални клиенти/продажби/конверсии;
- Как да изградите общност около страницата си във Facebook;
- Какво да (не)споделяте на страницата си.
Ще създадете ли бизнес страница във Facebook зависи изцяло от вас. Но преди това решете дали сте готови за ангажимента, необходим за превръщането на страницата ви във Facebook в ценен маркетингов актив. 10-те въпроса:
#1 – Имате ли ясно определени цели за това, което искате да постигнете с вашата Facebook страница?
Facebook страница за бизнес, само за да имате такава е загуба на време. Някои компании смятат, че трябва да бъдат част от общността на Facebook, защото ще изостанат от времето или ще пропуснат нещо.
До известна степен това е вярно, но ако не знаете защо искате да създадете страница във Facebook, можете да я пропуснете напълно. Бездействащата страница създава много по -лошо впечатление, отколкото никаквата страница. Вместо това се опитайте да разберете как вашият бизнес би се възползвал от наличието й:
- Като целева страница, където потенциалните клиенти да прочетат подробна информация за вашата марка и/или продукти, след като кликнат върху някоя от рекламите ви?
- Или искате да споделяте ценно съдържание, да осигурите място за дискусии, да изградите активна и ангажирана общност?
Какво искате от вашата страница? След като опишете какво искате да постигнете с новия си актив, е хубаво да планирате и как ще го направите.
#2-Имате краткорсрочни или дългосрочни намерения?
За да бъдем честни, и двете са възможни, но нека изясним нещо. Ако търсите само краткосрочни ползи от страницата си във Facebook, ще трябва да платите за тях. Краткосрочните ползи идват от рекламите, които ще пускате за популяризиране на вашата страница, уебсайт или продуктов каталог.
Въпреки това ще трябва да създадете страница, която прави на потенциалните клиенти добро впечатление и носи духа на какво е да се прави бизнес с вас.
Тоест, редно е да отделите необходимото време за споделяне на съдържание, актуализации и взаимодействие с вашата аудитория. Оставянето на аудиторията да виси на празна страница по-скоро ще нарани имиджа ви.
#3 – Познавате ли добре клиентите си, за да ги таргетирате правилно във Facebook?
Когато планирате реклами е важно да знаете достатъчно за хората, на които искате да продавате, за да можете да ги достигнете ефективно във Facebook. Имате ли персони на вашите клиенти? Събирали ли сте данни за техните навици за купуване?
Силата на маркетинга във Facebook се крие във вашата способност да таргетирате ефективно аудиторията си. Въпреки това, ако не знаете достатъчно добре на кого говорите, можете да похарчите много пари, опитвайки се да разберете. Не можете (успешно) да рекламерате на всички. Затова бъдете наясно до кого искате да достигнете много преди да създадете страницата си във Facebook.
#4 – Готови ли сте да отделите много време и енергия?
Този въпрос трябва да бъде разгледан внимателно. Много марки решават да създадат страница във Facebook и да са активни, но след това се случва това:
- Твърде заети са
- Имат спешен случай в офиса
- Забравят да публикуват
- Забравят си паролата
И така оправданията продължават и продължават.
Във всяка организация е хубаво да има определен екип или член на екипа, който да отговаря изцяло за страницата, а също и ритъм и времеви график, с който да се публикува.
Съществува голям потенциал за изграждането на общност чрез Facebook, но тя ще отпадне бързо, ако пренебрегвате да им предоставяте стойността, която очакват.
#5 – Редовно ли създавате и поствате съдържание?
Ако вече редовно публикувате текстово или видео съдържание, не е е нужно да се замисляте дали да правите страница. Facebook е чудесно място за споделяне на това съдържание. Независимо дали сте в B2B или B2C сектора, ви остава да го популяризирате пред правилната аудитория.
Много малки бизнеси мислят по друг начин, но Facebook не трябва да бъде единствения ви инструмент за дигитален маркетинг.
#6 За да се възползвате максимално от рекламите във Facebook, те трябва да са част от по-голяма маркетингова машина.
Например, ще откриете, че дадено съдържание генерира по-голяма ангажираност. Трябва да се възползвате от това, като ретаргетирате тези, които се вълнуват от споменатото съдържание с реклами на вашите активни оферти.
По този начин общувате с потенциалните клиенти на база интереса, който са проявили.
Същото важи за всички ваши реклами.
Ако показвате реклами, които насочват хората към вашия уебсайт, ще искате да се уверите, че те виждат целева информация или изскачащ прозорец с оферта за изтегляне, за която с удоволствие ще ви дадат своя имейл адрес. По този начин можете да изпращате ценно съдържание директно във входящата им поща, заедно с бюлетин, отстъпки, промоции.
#7 – Готови ли сте да инвестирате, за да развиете страницата си?
Много бизнеси и марки смятат, че могат да използват Facebook като безплатно място за маркетинг. Въпреки че това по същество е вярно, имайте предвид, че платфомата е МНОГО пренаселена.
И ако чакате органичният ви рийч да ви донесе голям брой последователи и силно ангажирана аудитория, можете да се забавите.
Вместо това, бихте могли да предвидите бюджет за реклама на правилното съдържание пред правилната аудитория, което би подобрило драстично скоростта, с която да постигнете целите си. И тук още едно важно условие – последователстта. Ако не сте последователни и постоянни във времето, ефекта се губи.
#8 – Имате ли вече други социални акаунти?
Този въпрос също е важен, когато става въпрос за вашата FB страница.
- Имате ли вече други социални акаунти, които сте стартирали със страстта и отдадеността, които изпитвате в момента?
- Представляват ли те в момента маркетингов инструмент за вашия бизнес?
- Как можете да подобрите сегашното им състояние?
- Какво можете да направите по различен начин за вашата FB страница, за да сте сигурни, че тя ще се превърне в маркетингов актив?
Това са всички важни въпроси, на които е хубаво да си отговорите, преди да продължите с всеки нов акаунт в социалните медии. Бързината, с която Facebook общността се движи, означава, че трябва да разберете как потребителите взаимодействат със съдържанието много преди да създадете първата си публикация.
Стартирате ли веднъж , почивка няма.
#9 – Готови ли сте да се адаптирате към непрекъснато развиваща се платформа?
Facebook никога не е била и никога няма да бъде маркетингов инструмент, който ще включите и ще го оставите да си работи сам.
Платформата се променя постоянно, понякога драматично. Facebook не само прилага нови алгоритми, но и начини, по които консумираме съдържанието и взаимодействаме с него.
Какво означава това за вас?
Да предположим, че сте създали страница във Facebook и сте следвали всички съвети дотук, имате стратегия и таргетирате точно публиката си. Кампаниите ви са успешни, а общността ви активна и лоялна. И един ден ROI на рекламите ви започва да пада. Плюс ангажираността на публикациите ви.
- Готови ли сте да се потопите дълбоко и да определите защо това се случва?
- Готови ли сте непрекъснато да оптимизирате активността си във Facebook, за да постигнете възможно най -добрите резултати?
Звучи крайно (и е така), но подобни неща се случват всеки ден на опитни маркетолози във Facebook. Ключовата разлика между тези, които са успешни, и тези, които не са, е че първите са готови да направят необходимото, за да оптимизират стратегията си и да се върнат на върха.
#10 – Готови ли сте да тествате?
Във Facebook и дигиталният маркетинг, като цяло, всичко се върти около тестването. Маркетолозите с най -успешните страници във Facebook са тези, които непрекъснато експериментират, за да определят:
- Публиката, която харесва и не харесва съдържанието
- Какво стимулира ангажираността
- Какво стимулира конверсиите
И така нататък.
За да постегнете успех с бизнес страницата си, вашият екип ще трябва да поеме рискове и да изпробва нови неща, като систематично определя най – добрия начин за достигане до целевата ви общност. Винаги тествайте и винаги ще оптимизирате начина, по който достигате до аудиторията си.
И така „ Да направите ли страница във Facebook?“
Проблемът, който трябва да търсите да решите, е как да създадате Facebook страница , която да осигури дългосрочна стойност на вашия бизнес и да стане част от цялостната ви маркетингова статегия.
Вашите клиенти са и във Facebook, няма съмнение в това. Това, което трябва да определите, е дали имате време и ресурси, които да отделите за този (потенциално) мощен инструмент.
Последвайте ни и в Instagram