Ad
Ad
Ad

Решихте ли да станете предприемач? Честито! Маркетингът ще е един от най-важните фактори за успеха на вашия нов бизнес. Така че, преди да поставите името си на вратата, помислете за това:

Всеки бизнес, без значение колко малък, се нуждае от маркетингов план, който чертае цели, позициониране, послания, целеви аудитории, канали, тактики, промоции и изпълнение.

Независимо дали разработвате този план сами или наемете маркетингов консултант или агенция, има 10 ключови въпроса, на които всеки собственик на нов бизнес трябва да си отговори, за да постигне интелигентна маркетингова стратегия.

1 – Каква е обосновката за вашия бизнес? Защо започвате бизнес? Какво искате да постигнете? Вашият маркетингов екип ще трябва да е наясно с вашите визия и страст, за да популяризира новата дейност.

2 – Как ще печелите? Какви фактори ще повлияят за рентабилността на вашия бизнес? Вашите маркетингови цели и бюджет трябва да отразяват вашия бизнес план.

3 – Как ще продавате своите продукти и услуги? Какъв е процесът на продажба и кои са основните ви канали за продажба? Вашият маркетингов план трябва да включва инструменти и тактики за всяка стъпка от процеса във всеки канал.

4 – Кой е клиентът? Вашият маркетингов екип ще трябва да разбере характеристиките и демографските характеристики на идеалния клиент, за да създаде и предостави правилните маркетингови послания на правилната аудитория.

5 – От какво се нуждаят вашите клиенти? Какво търсят потенциалните клиенти, когато обмислят предложение от компания като вашата? Познаването на това какво мотивира купувачите и факторите, които влияят върху техния избор на доставчик, е от съществено значение за създаването на ангажиращи кампании.

6 – Кои са вашите конкуренти и как те се представят на пазара? Вашите маркетингови съветници ще искат да проучат маркетинговите подходи и позиционирането на вашите конкуренти, за да разграничат вашия бизнес на конкурентен пазар.

7 – Защо някой трябва да купува от вас? Като ново начинание може да се изправите срещу утвърдени конкуренти, които доминират на пазара. Какво прави вашите продукти и услуги по-добри от техните? Имате нужда от кратък, прост отговор на въпроса защо някой трябва да избере да прави бизнес с вас.

8 – Какво трябва да говори вашата марка? Вашата марка е обещание към клиентите за това какво представлява вашият бизнес, какво доставяте и какво ще изпитат като ваш клиент. Трябва да можете да дефинирате обещанието на марката от гледна точка на клиента.

9 – Какво сте направили досега с маркетинга? Имате ли име? Идентичност на марката? URL, уебсайт, акаунти в социалните мрежи? Ще ви трябват всички тези маркетингови основи, за да стартирате. Маркетингов консултант или агенция може да ви помогне да създадете силно въздействащо име, марка и уеб присъствие.

10 – С какви маркетинг ресурси разполагате? Какъв е вашият маркетингов бюджет? Кой ще управлява маркетинга ви? Новите собственици на бизнес често трябва да се съсредоточат върху предоставянето на продукти и услуги, вместо да разработват и прилагат маркетингов план. Не позволявайте на вашата лична честотна лента за управление на маркетинга да се превърне в пречка. Потърсете външна помощ или създайте вътрешен маркетингов отдел, за да изградите маркетингова основа, която позволява на вашия нов бизнес да расте и да успява.

***

Фото: Unsplash

Последвайте ни в Instagram

Comments are closed.