Има два типа хора, когато става дума за известия по имейла. Първият – тези, които имат хиляди непрочетени имейли във входящата си поща, и втория – които незабавно изчистват всяко известие, което получават. Въпреки че са от противоположните полюси, когато става дума за управление на информацията и двата имат нещо общо: не толерират нежелана поща.
Нежеланата поща е точно това – Боклук (Junk) – съдържание, което никой не иска и като маркетолог последното нещо, което желаете е вашите бюлетини да се приземят в тази папка. Неотворените имейли са също толкова лоши, защото така или иначе никой не консумира вашето съдържание. За да се предпазите от папката junk, вашият бюлетин следва да съдържа ангажиращо и/или полезно съдържание, което аудиторията наистина иска да прочете.
Забавлявайте се
Думата „имейл“ като цяло носи негативно усещане. Никой не иска да мисли за отваряне на пощата си, когато си почива в неделя вечер. Имейлът се превърна в работно място, място за лоши (но надяваме се и добри) новини, място за стрес. Това е така, защото в крайна сметка потребителите знаят, че повечето от тези бюлетини искат да ги накарат да купят нещо, правейки бутона „изтрий“ още по-оправдан да бъде натиснат.
Проучвания дори са установили, че хората получават приливи на допамин докато чистят входящата си поща. И така, как се конкурирате с това? Дайте им същия прилив на допамин, като направите своя бюлетин приятен за четене.
Затова основното правило за успешното изготвяне на бюлетин или какъвто и да е материал, насочен към потребителите, е да се запитате какво ще получи вашата целева аудитория, когато прочете това, което сте изпратили. Ще получи ли този прилив на „отворете тук“? Ако отговорът е не, не бихме препоръчали да го изпращате.
И така какво става ако сте нова марка или още по-трудното – марка, която съществува от известно време и чието съдържание е остаряло? Ето три съвета за по-добро ангажиране на аудиторията чрез бюлетин:
Какво искат?
Магията на тази нова ера на дигиталния маркетинг е възможността за истинско човешко взаимодействие. Той напълно промени и трансформира отношенията между търговци и потребители. Потенциалът за незабавен отговор е не просто наличен, но е бърз и очакван. Ако изпратите нещо, което потребителят не харесва, можете да разберете за това почти в реално време.
Получаването на отрицателна обратна връзка може да е както разочароващо, така и невероятно продуктивно, защото ще ви насочи как да осигурите по-добро изживяване с марката си. Още от самото начало имейлът е предназначен да бъде двупосочна улица. Опитайте се да се върнете към този модел. Най-добрият начин да разберете какво съдържание иска вашата аудитория е като я попитате. Задайте конкретен въпрос към вашия списък и ги помолете да отговорят директно. И нещо много важно – уверете се, че не го изпращате от „no reply“ адрес, което би гарантирало лошо потребителско изживяване. След като разберете какво иска вашата публика, дайте им го и гледайте как вашите отваряния и прочитания нарастват.
Вашите имейли не трябва да изглеждат като сметка
Имейлите са изминали дълъг път. В днешно време можете да изпратите практически всеки прикачен файл, който искате. Снимка, видео, код за потвърждение и т.н., затова се възползвайте. Снимките и видеата са уникални. Дайте на хората почивка и им покажете нещо, което не са виждали досега. Хората консумират с очите си, така че направете съдържанието си апетитно.
Дайте им причина да се върнат
Друг чудесен начин да ангажирате аудиторията си е като я включите в самите бюлетини. Генерираното от потребителите съдържание или UGC прави връзката по-органична от всякога. Някъде в следващия си нюзлетър включете цитат или изображение от вашата аудитория, създайте специален раздел за отразявате на този UGC. Не правете имейлите си за вашата аудитория, създайте ги заедно с тях.
Финални мисли
Тези три съвета не са единствените стратегии, които могат да увеличат степента на ангажираност на аудиторията чрез бюлетините, но са чудесно място, откъдето да започнете. Още един съвет – уверете се, че сте избрали добро заглавие. Ако вашият бюлетин се нарича бюлетин, време е да го преименувате. Потребителите са умни, така че представянето на нещо, което е атрактивно, ще ги накара да спрат и да прочетат, вместо да изтрият и да се отпишат.
***
Фото корица: Pexels
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.