Обмисляте ли стратегията си за социалните медии за следващата година? Искате ли да разберете ключовите тенденции, в отговор на как потенциалните клиенти използват социалните медии?
Тук споделяме няколко предвиждания , за които да внимавате през 2022г.:
Социалните медии се очертават като основна платформа за пазаруване.
Он-лайн пазаруването скочи изключително много по време на пандемията, а социалните медии се наложиха като основни платформи за това.
Разпространение на кратко видео съдържание.
Тик-Ток е медия, посветена изцяло на късото видео. В отговор на тази конкуренция, Instagram пуснаха Reels, редом с другите им две видео опции в Stories и IGTV.
Социалните медии вече са част от ежедневието.
Не само броя потребители расте, но и времето прекарано от тях в мрежите. Проучване сочи, че потребителите прекарват 145 минути дневно в социалните медии, което е с около час повече от 2012г.
Facebook остава на върха (засега).
Facebook остава на върха (засега), следвана от Youtube. Средно потребителите прекарват по 58 минути в мрежата всеки ден. И въпреки появата на нови играчи на пазара, се очертава Facebook да запази доминантната си позиция.
Краткосрочното внимание на потребителите води до споделяне на по-кратко съдържание.
Да, потребителите прекарват повече време в социалните медии, но за все по- кратко се ангажират с даден пост. Проучвания сочат, че средно ангажираността трае 8 секунди. Социалните медии се нагаждат към този тренд, като предлагат различни опции за късо съдържание – за кратки видеа, изчезващо съдържание и други.
Инфлуенсърите ще продължава да инфлуенсват.

Бизнесите откриха ползите от инфлуенс маркетинга, като ефективни за привличане на аудитории. И особено микро инфлуенсърите притежават необикновената сила да взаимодействат с купувачите на по-лично ниво, което може да се дължи и на факта, че изглеждат по -достъпни и автентични от знаменитостите.
Няколко статистики за инфлуенс маркетинга, които да вземете предвид:
- 70% от тийнейджърите споделят, че се свързват повече със създателите на съдържание в YouTube, отколкото със знаменитостите (данни Google).
- 49% от интернет потребителите разчитат на препоръките на инфлуенсъри, които следват (данни Twitter).
***
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.