Има едно нещо, което бихме искали да ви окуражим да направите точно тук и сега – слушането.
Може би се подготвяте за голям старт или преобразувате ценовата си политика, или въвеждате нови услуги, или преработвате сайта си. Каквото и да е то, взимате ли решенията си отвътре навън?
– Вашето собствено виждане за това, което хората биха искали.
– Вашето собствено виждане за това колко хората ще платят.
– Вашето собствено виждане за това, кое ще продава (и кое не).
– Вашето собствено виждане за това, което хората трябва да чуят.
НО – тук вмъкваме неловкия момент – колко пъти всъщност попитахте тези, които наистина може да купят от вас … какво искат те? И колко пъти вместо това сте говорили през тях, от тяхно име? И колко пъти сте базирали важни бизнес решения на собствения си отминал опит, собствената си покупателна способност, собствените си предпочитания и собствените си страхове … вместо тях?
Не забравяйте едно, вие не сте вашият клиент.
И това значи много.
На първо място, излезте от главата си, защото така единствения купувач ще си останете самите вие.
Второ, не можете да предполагате, преди да сте ги потитали. Колко сигурни сте, че не биха платили тази цена?
Трето, когато искаме да изградим общност, важно е да говорим с хората . Никога не е еднопосочен разовор и особено, когато продаваме не следва да се държим, като отшелници.
Да, огромно предимство е да се разходим из умовете на хората и да разберем какво ги привлича в нас и от какво се нуждаят, с кое можем да им помогнем. Хубаво е да изучим техните притеснения, проблеми, дори вицове по темата. И четейки отзивите им стигаме и до най-добрите истини за бизнеса ни.
Техните думи хуманизират нашите проекти – истинските хора, с техните истински мисли, чувства, проблеми. И опознаването на тази Човечност и прилагането й в бизнеса е това, което отличава обикновеното от брилянтното.
Това е разликата между коуча, който казва “Ще ви помогна да се самоъсъзнаете” и коуча, който казва “Ще ви помогна да спрете да плачете и да поспите след развода”. Това е разликата между уеб дизайнера, който казва: “Ще оптимизирам сайта ви за мобилна версия”, и този: “Ще направя така, че всеки човек, който отвори сайта ви, независимо дали е на компютър или телефон да ви вижда по най-добрия начин”. Това е разликата между интериорния дизайнер, който казва: “Ще ви пратя имейл с чертеж и оферта” и този: “Какво ще кажете да погледнем първо заедно”?
Ако те – клиентите, мислят за това рано сутрин, то това е което търсят да им предложите.
Проучванията могат да се случат по какви ли не начини – не само през сайтовете и бюлетините. Въпросът е да излизаме от рамките, да намираме отговорите на това което ги спира/мотивира да купят и после по най-сладкия начин да им го предложим, да им решим проблема.
Никой не чака поредния имейл, но всички търсят това, което е в имейл, а това сте ВИЕ.
Не е необходимо да сме дистанцирани от хората, за да ни вземат на сериозно. Просто редно е да полагаме повече усилие в това да прилагаме брилянтността си.
И междувременно, вслушвайте се в това, което хората, които ви обичат ви казват.
Отделете си малко време през следващите дни да проверите какво се случва на други уебсайтове от вашия сегмент, обадете се на приятели, проучете и тяхното мнение. Просто водете разговори, питайте, слушайте и се забавлявайте.
Слушането не е просто форма на учтивост, а източник на печалба. И липсващото парченце от вашия пъзел ще излезе на бял свят, веднага щом оцените магията на свързването.
***
Фото: Unsplash
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.