В повечето случаи може така да се отнесеш в благодарност за постигнатата възможност за среща, че да се озовеш в позицията да им се молиш да сключат сделка с теб.
Може да си много мила, любезна, да се съгласяваш с всичко и да повтаряш „както кажете, че е най-добре“ и „ще съм щастлива да работим при всички условия заедно в рамките на бюджета, който вие кажете“ и „дайте ми сигнал, когато имам шанс това да се случи“.
Ще кимаш учтиво и ще си водиш бележки, после ще се върнеш в офиса, ще изпратиш предложението, а накрая идва ред на това: ТОТАЛНАТА ТИШИНА. Никаква обратна връзка и сякаш всичко започва да се разапада пред очите ти плюс най-лошото – започваш да виниш изцяло себе си.
Причината?
Липса на контрол.
От решаващо значение е да държим под професионален контрол процеса на преговори с клиента, да го информираме какво следва да се случи оттук нататък – какви са следващите стъпки – едно, две, три… Да се проявим, като истински експерти. Да им представим какво е необходимо в случай, че започнат да работят с нас. Да ги попитаме директно дали нашите условия, и финансови, ги удовлетворяват и дали ще могат да се ангажират да ни дадат отговор до Вторник (примерно).
Говорим по същество, даваме им яснота: “Ето как се случват нещата при нас”
Клиентите обичат това усещане, че държиш контрола – помага им да се чувстват уверени, че знаеш какво правиш и оправдава доверието им за избора им – ДА, да ти платят е добра идея!
И познай още какво?
Промяната в твоята увереност освен, че ти помага да затваряш повече сделки , повишава допълнително доверието на клиента към твоето мнение и продукти.
Когато влезнеш в банката и ти е необходимо нещо, те ти казват къде да отидеш, какво да попълниш, колко струва – същото е и с нашите клиенти.
Да водиш умело комуникацията с клиентите не опира просто до продажбата. Както повечето пъти в бизнеса – става въпрос за лидерски умения.