Ad
Ad
Ad
Бизнес

Защо Черният петък тази година е непредсказуем и какво можете да направите за продажбите си?

Pinterest LinkedIn Tumblr

Всяка година по това време започва да се покачва вълнението около годишните разпродажби “Черен петък”. Но тази година никой не може да предвиди какво ще се случи.

„Черният петък“ е денят след Деня на благодарността в САЩ и се провежда от 50-те години на миналия век, но набира международна популярност едва от 2010 г.

“Черният петък” обикновено е и началото на най-натоварения период за пазаруване в годината, като 30% от всички годишни продажби на дребно се случват между “Черния петък” и Коледа. За търговците това означава, че “Черният петък” е едно от най-важните годишни събития – за което се подготвят с месеци. Част от това планиране включва и закупуването на рекламно простанство в медиите, за да се гарантира, че рекламите им ще достигнат до точните хора в точното време. А медийното планиране най-често се базира на данните от предишните години, което помага на маркетолозите да планират най-добрите време, канали и послания за своите кампании.

Има няколко причини обаче, поради които тазгодишния “Черeн петък” ще е различен:

  • Пандемията даде тласък на електронната търговия;
  • Пандемията доведе до проблеми с глобалната верига за доставки, което е причина и за промяна на навиците у хората за коледно пазаруване тази година (поради необходимостта да се правят по-ранни поръчки заради недостатъчното количество стока или затруднението с доставките).

Какво означава това за бизнесите, които искат да увеличат максимално продажбите си през този период?

Не можем да знаем какво точно ще се случи до деня след събитието, но има някои инсайти от предишни години, които можем да използваме, за да предвидим начините, по които хората могат да се държат по време на “Черен петък” и да планираме дигиталните си кампании:

  • Повечето клиенти (69%) влизат в сайтовете през мобилно устройство.
  • 19:00-21:00 ч. е най-популярното време от деня за пазаруване онлайн.
  • „Черният“ петък, неделята след „Черния петък“ и „Сайбер понеделника“ са дните с най-голям трафик.
  • В ранните сутрешни часове се наблюдава най-нисък брой покупки.
  • Поръчките основно се завършват през дектоп/ компютър.

Непредсказуемостта на тазгодишното събитие със сигурност обърква бизнесите относно рекламните им активности, но пък може да се разчита на динамичността. Отдайте значимост на динамичните криейтиви, които говорят персонализирано на различните потребители и със сигурност ще ви доведат доположително въздействие и резултати.

Фото: Unsplash

***

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.