Ad
Ad
Ad
Бизнес и предприемачество

22 съвета за растеж на вашия дългоочакван стартъп през 2022 – Част 3

Потребителско преживяване
Pinterest LinkedIn Tumblr

ЧАСТ 1 – НАЧИН НА МИСЛЕНЕ

ЧАСТ 2 – МАРКЕТИНГ

ПОТРЕБИТЕЛСКО ПРЕЖИВЯВАНЕ

10. Изключителното потребителско преживяване е ключът към успеха на компанията.
Ако процесът на покупка е сложен или объркващ, хората няма да поръчват вашия продукт или услуга. Няма значение дали имате най-добрия продукт на света, те ще се обърнат към конкурент с по-плавно потребителско пътуване. Внимателно проверявайте за всяка възможна трудност и я предотвратявайте навреме.

11. Отървете се от множеството формуляри.
Старият начин на покупка е пълен с формуляри. Формуляри за контакт, формуляри за заявки, изтегляне на формуляри… и това е само началото. Но те причиняват много откази. Когато потребителят трябва да попълни формуляр, има вероятност да имате проблеми. Намалете ги, като използвате персонализирани и удобни формати, които автоматично и бързо водят потребителя през въпросите, на които търсите отговор.

12. Внимавайте за дупки между отделите.
Често хората попадат в дупка на комуникация между маркетинг и търговски отдел. Преди да стартирате маркетинговата си стратегия, уверете се, че няма разлики между вашите реклами, публикации, поп-ъпи, формуляри и имейли и информацията, с която разполага екипа по продажбите. Ако има забавяне от момента, в който потенциален клиент попълни формуляр или поиска среща и този, в който екипът по продажбите се свърже, това също може да се окаже проблем. Живеем във времена, в които клиента търси мигновена обратна връзка и решение.

13. Освежете клиентския аватар
Можете да използвате и готова диаграма, като Make My Persona на Hubspot, например, за да опишете подробно характеристиките, болките, предизвикателствата на вашия идеален клиент. Използвайте онлайн анкети, съществуващите аналитични данни и фокус групи, за да прецизирате и дефинирате клиента си допълнително. Прегледайте дори чат бота, имейлите от клиентите, за да извлечете максимално информация за тях.

14. Начертайте пътуването на вашия купувач на стена или бяла дъска.
Очертаването на цялото пътуване на стена дава шанс на вашия екип да забележи моментите на липси и възможностите за персонализиране. Къде бихте могли да премахнете ненужна стъпка или предотвратите забавяне в обслужването.

15. Персонализирайте всичко, което можете.
Светът е станал толкова технически и презадоволен от информация, че само персонализацията може да ви помогне да се откроите. Помислете да добавите нещо на уебсайта, което да показва времето или прогнозата спрямо местоположението на вашия потребител, или изпратете приятелско напомняне какъв празник е днес, защо по това време се препоръчва използването на слънцезащитен крем или друго. Така ще намалите степента на риск клиента да напусне сайта и да потърси по-добро потребителското преживяване другаде.

16. Планирайте първо за мобилни устройства.
Един от начините да направите сайта си по-удобен за потребителя е като подобрите изживяването и замените изтеглянето на PDF-и с flipbooks. Те са лесни за приплъзгване по телефона и всяка страница от flipbook може да бъде свързана с вашия уебсайт, видеоклипове или интерактивни елементи, което насърчава към повече кликвания и разглеждане на сайта.

17. Клиентите обичат куизовете.
Където можете използвайте оценки на сайта и качеството на покупателния процес. Насочвайте веднага посетителите от началната страница на сайта ви към правилното място. Добавете анкета в потвърдителния имейл за бюлетина, за да опознаете потребителя и предвидите последващите си имейли. Тестовете и оценките ви дават ценни данни в реално време за потенциалните клиенти, ангажирани с вашата марка. Няколко навременни и удобни за потребителя анкети ще ви помогнат за сегментирате маркетинговите си усилия.

18. Заменете „Свържете се с нас“ с връзка към календара, когато е възможно.
Забравете за разхождането напред-назад по имейлите, за да попълвате графика със срещите. Има налични календарни системи, като Calendly или Acuity, които улесняват организацията и планирането. А така привличате и директно клиентите към вашия календар със срещи. Плюс това, автоматизираните имейли ви напомнят за тях и шанса да пропуснете нещо е по-малък.

19. Рационализирайте разговорите си.
Използвайте чат бот, за да стартирате пътуването на клиента във вашия уебсайт. Отговаряйки на често задавани въпроси чрез бота, ви гарантира задържането на клиентите и спестяването на ценно време за екипа. Отговорите в реално време ангажират повече потенциалните купувачи и ги придвижват по-бързо към крайната сделка.

20. Анализирайте поведението на потребителите на сайта, това ще направи по-ефективна маркетинговата ви стратегия.
Какво имаме предвид тук? Например, потребител, който е посетил сайта ви три пъти през последните седем дни, разгледал е страницата с цените и е изтеглил PDF файл, ще има high lead score. Потребител, който ви е посетил само два пъти в месеца и е прекарал по-голямата част от времето си в разглеждане на публикации в блога, логично ще има нисък рейтинг.

Кой колко пъти е посетил сайта ви и по колко време е прекарал в него и къде, има значение – спрямо нивото на интереса му ще прецените колко последваща реклама или информация да му изпращате, как да продължите да комуникирате с него и каква ще е ретаргетиращата ви стратегия, т.нар. умно ретаргетиране. Така правилно ще използвате маркетинговия бюджет и времето на екипа, като отсявате бързо потребителите, които си заслужават вашата инвестиция.

21. Обмислете използването B2B данни за маркетинговата си стратегия.
Данните за намеренията и поведението на потребителите при сърфиране, най-ясно ще ви насочат кои купувачи е най-вероятно да купят вашия продукт или услуга. Съберете тази ценна информация с помощта на програматик платформи. Също така допълнително бихте могли да таргетирате програматик кампаниите си към определени B2B категории – професии, мениджърски позиции, браншове и др. Само така ще изпратите правилното съобщение в точното време на точния клиент.

22. Бъдете проактивни и полезни за клиентите си.
Помислете за създаването на комуникационна фуния – последователност от имейли или известия, които водят новите клиенти през най-често срещаните въпроси след покупката. Отговаряйки на тези въпроси преди да са били зададени, работи за задържането и лоялността на клиентите, както и спестява ценно време на екипа по поддръжката.

И така, драги предприемачи, трендсетъри и търсачи на ново, това са нашите 22 съвета и стратегии за растеж на вашия дългоочакван стартъп през 2022. Със сигурност, прилагайки дори само част от тях, ще забележите положителните резултати, защото каквото клиентско изживяване такъв и успеха на компанията. Успех!

***

Фото: Unsplash

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.