Можете да генерирате повече приходи за една седмица, продавайки онлайн курс, отколкото за няколко месеца размяна на времето ви за пари с индивидуални услуги. Според специалисти, ключът към мащабирането на вашия бизнес е да спрете да търгувате личното си време за пари.
Може би в момента имате бизнес, базиран на услуги, и достигате максимума от броя часове, с които да обслужвате клиентите си. Вместо да предлагате услугите си един на един, бихте могли да опаковате своя опит в онлайн курс и да продавате един на много. Освен това, като предлагате онлайн курс, можете да увеличите максимално обхвата, мисията и въздействието на бизнеса си.
Но какво наистина е необходимо, за да стартирате успешно свой собствен онлайн курс? Ето пет стъпки, които да предприемете и да си добавите значителен поток от приходи:
Изберете си ниша
Не бива да е изненада, че първата стъпка е да вземете решение за темата или „нишата“ на вашия курс. Някои идеи, за да започнете да избирате темата на вашия онлайн курс, са да обмислите:
– За каква експертиза идват клиентите ви в момента?
– Кои са основните въпроси, които постоянно задавате?
– По какви теми сте експерт?
Не е задължително да измисляте топлата вода. Възможно е да има много други курсове по вашата тема. Въпреки това, вашите ученици може да изберат вас заради предишния ви опит, стил на преподаване или уникалния ви начин да правите нещо.
Например: Ако сте илюстратор на книги, може да искате да създадете онлайн курс, който учи другите как да станат илюстратори на книги, като използвате дългогодишния си опит и вашите уникални творчески методи.
Изградете общност от потенциални ученици
Сега, след като сте избрали нишата, е време да започнете да изграждате общност от потенциални ученици.
Има много различни платформи за хостване на безплатна общност. Един от най-лесните и може би най-достъпните е просто да създадете безплатна група във Facebook по вашата тема.
Вашата Facebook общност не само ще бъде невероятен източник на бъдещи клиенти, докато расте, но и ще предоставя безценна информация на вашата целева аудитория. Обърнете внимание на проблемите, които членовете на вашата общност имат. Какви въпроси задават най-често? Може дори да пуснете анкета, за да съберете техните отзиви, когато започнете да изграждате своя курс.
Бърз съвет: Събирайте имейл адреси, когато членове поискат да се присъединят към вашата група, за да започнете да изграждате и своя имейл бюлетин. Когато дойде време да стартирате своя курс, ще имате цял списък от потенциални клиенти, на които да продавате.
Създайте списък с чакащи
Не чакайте да създадете вашият курс, за да започнете да го рекламирате.
Създайте страница със списък с чакащи и събирайте потенциални клиенти в него. Ако вече имате бизнес уебсайт, препоръчваме да добавите подстраници „Влезте в списъка с чакащи!“ или „Очаквайте скоро“. Докато реализирате другите си маркетингови активности (като блог, подкаст, видеоклипове в YouTube и т.н.), винаги препращайте връзка към тях.
Създайте съдържанието за вашия курс
Сега към забавната част: създаването на съдържанието за вашия курс.
С две думи, всичко, от което се нуждаете е микрофон и компютър. Можете да използвате един метод наречен „Методът на бележките“. Запишете на малки листчета всички концепции, които искате да преподавате в курса си. След това групирайте подобните концепции заедно, за да дефинирате „модулите“. Мислете за своите модули като за глави в книга. Въпреки че няма „перфектно“ количество съдържание, което трябва да включите, имайте предвид две важни неща:
– Придържайте се към кратки видеоклипове, тъй като хората са склонни да отделят за кратък период вниманието си.
– Избягвайте да затрупвате учениците си с твърде много съдържание.
И за да ви е всичко-в едно, съществуват платформи за създаване и хостване на онлайн курсове, като Teachable, например.
Стартирайте своя онлайн курс
Време е да стартирате своя курс.
Използвайки потенциалните клиенти от вашата страница със списъка с чакащи и членовете на вашата Facebook общност и натиснете „Старт“!
Когато стартирате вашия онлайн курс следва да предвидите и:
– Страница за продажби
– Краен срок за записване
– USP – вълнуващо и специално предложение за продажба (т.е. отстъпка, бонуси и т.н.)
Това официално е вашето време, в което да рекламирате силно и да продадете вашия онлайн курс на вашата общност. Не забравяйте да се съсредоточите върху проблемите, които ще помогнете да решите, вместо да се фокусирате единствено върху дигиталния продукт. Как вашият онлайн курс ще добави стойност към живота на тези хора? Какви болки ще помогне да бъдат избегнати или да преодолени? Какви цели ще бъдат постигнати?
Следвайте тези кратки стъпки и всичко ще бъде наред и на прав път да стартирате успешно.
***
Снимка корица: Unsplash
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.