Трудно ли ви е да изпъкнете в кариерата си? В момента изпитвате ли трудности на работа? Ако сте били в корпоративния свят за известно време, определено ще се съгласите, че всичките добри оценки и упорит труд в Университета не се равняват на успешна кариера. Откриването на мечтаната работа и всъщност да си наистина добър в нея се оказва съвсем друга игра… И дори да сте доста добри, постигането на успех включва много повече. Истината е, че понякога борбата е истинска.
Ако сте стигнали до точката, в която желаете да направите някои промени в кариерата си и да станете по-успешни като професионалист, събрахме три важни и понякога пренебрегвани житейски умения, от които се нуждаете, за да се придвижите напред.
Нетуъркинг с цел
Нетуъркингът се превърна в един от най-важните фактори, когато става въпрос за изграждане на успешна кариера, а и за подобряване на някои лични области от живота ви. Нетуъркингът е повече от среща с нови хора – тук говорим за изграждане на мрежа от контакти с цел, свързване с другите, за да се вдъхновявате, служите и помагате един на друг професионално.
Дори когато искате да поемете по нов кариерен път или търсите работа, напредъкът ви зависи преди всичко от това кого познавате и имате във вътрешния си кръг.
Ако не сте в професионална онлайн мрежа като LinkedIn, сега е моментът да се регистрирате. Подобни платформи ви дават възможност да представите своя опит, да се срещнете с хора с подобно мислене и да работите над профила си. Да се научите как да се ангажирате и да се свързвате с хората е житейско умение, което може да промени живота ви и да отвори нови врати за кариерното ви развитие.
Управление на времето
Друго важно умение, което ще трябва да култивирате, е управлението на времето. За да сте продуктивни на работа, трябва да се научите как да управлявате времето си стратегически и да определяте приоритетите си. Като професионалист на пълен работен ден, който се опитва да жонглира между семейството, приятелите и социалния живот, работата ви все пак ще изисква да спазвате тези кратки срокове. За щастие има много страхотни инструменти, които могат да ви помогнат да приоритизирате и управлявате времето си ефективно. Един от тях е „Mатрицата за управление на времето“ на Стивън Кови. Тази матрица е описана в книгата му „Седемте навика на високоефективните хора“ и е построена на базата на „спешност“ и „важност“ и подчертава важността на планирането, приоритизирането, изграждането на смислени взаимоотношения и разпознаването на нови възможности.
Изграждане на взаимоотношения и ефективно справяне с конфликти
Няма нищо по-важно от изграждането на здрави и успешни взаимоотношения, особено в кариерата. Бизнесът расте, клиентите се задържат и се сключват сделки, най-вече поради „добрия“ характер на взаимоотношенията. Ако имате лоши отношения с мениджъра си, рано или късно бихте искали да напуснете работа. Когато работите на пълен работен ден, от вас се изисква да сте на работа от понеделник до петък, 8 часа на ден, 40 часа седмично. А това означава, че по-голямата част от времето си ще прекарвате с вашите колеги. Следователно отношенията ви с колегите ви играят огромна роля за цялостното ви щастие и успех. Много е важно да се научите как ефективно да управлявате и да се справяте с конфликтите, а да се свързвате с различните хора и можете да се справяте с „предизвикателните хора“ в офиса е от решаващо значение.
***
Снимки: Pexels
Последвайте ни и в Instagram
Comments are closed.