Ad
Ad
Ad

Искате да знаете какво е да си инфлуенсър и да развивате бизнес от влиянието си? Знаем, че мнозина жадуват да разберат как се изгражда персонален бранд, присъствие и известност в социалните медии, затова тук споделяме някои важни кариерни въпроси и техните отговори, които да ви помогнат преди да изберете професия инфлуенсър.  

Как да измисляте свежо съдържание, така че последователите ви да не се отегчават?

Просто попитайте.  Винаги, когато имате нужда от нови идеи, питайте какво искат да видят последователите ви.

Когато сте начинаещи, как привличате вниманието на брандовете?

Изборът на ниша в началото помага много, вие сте експертът по темата. А споделянето на  красиво съдържание помага аудиторията да ви споделя и марките да ви забележат.

Ако искате да работите с конкретен бранд, можете да купувате техните продукти и да ги използвате и споделяте в органични постове, за да покажете какъв вид съдържание бихте създавали за тях и как аудиторията ви реагира .

Но имайте предвид, че не всички марки имат бюджет за работа с инфлуенсъри или дори да имат такъв той може да е  само за конкретни кампании. Така че бъдете подготвени, че марките не разполагат свободно с пари през цялото време. Но ако ги публикувате и споделяте органично, да се надяваме, че ще ви харесат и имат предвид за планирането си, когато възникнат възможности.

Търде късно ли е да станеш инфлуенсър при толкова наситен пазар?

Въобще не, но наличието на ниша е важно, когато се започва, за да можете да изградите микрообщност, която търси вас като експерт по дадена тема. Не е необходимо да си обвързан само с тази ниша завинаги, но при старт помага.

Как да градите взаимоотношения с други инфлуенсъри?

Следвайте ги. Харесвайте и коментирайте публикациите им.

Можете ли да развиете успешен Instagram акаунт, без да се използват много хаштагове?

По-скоро тагвайте марки и се старайте аудиторията да споделя съдържанието ви.  Следвайте други от вашата ниша, ангажирайте се с тяхното съдържание и се надявайте и те да ви последват и да направят същото.

Някои неща, които да знаете, преди да започнете своето професионално пътешествие като инфлуенсър:

Изисква много работа. И повечето от работата, която вършите ще е безплатна, защото всеки ден ще създавате органично съдържание. Ако 10% от съдържанието ви е спонсорирано, то 90% от работата ще вършите безплатно. Така че трябва да сте подготвени за много работа и кураж да получите платени възможности.

Как да поддържате фийда си красив без много филтри?

Правете снимки с подобни цветове, на неща, които вървят заедно.

Как да откриете нишата си?

Вашата ниша трябва да е, така да се каже, вашия „специалитет“, който ще определите на база кое ви е страст или в кое сте експерт. Вземете няколко теми, които харесвате.  Публикувайте няколко поста и вижте  кое резонира  най-добре с вашите последователи и ще получи най-голям ангажимент. След това публикувайте повече от това.

Коя е най-голямата трудност да си инфлуенсър?

Подгответе се за нулева сигурност. По всяко време всички марки биха могли да намалят бюджета си за спонсорирано съдържание и  тогава какво ще работите? Как ще генерирарате доход? Нямате болнични дни. Нямате почивни дни. Нямате отпуск по майчинство. Целият натиск е върху самите вас.

И тъй като вие сте инфлуенсъра и лицето на марката, не можете да делегирате на други хора. Вие сте този на снимките, в сторитата и т.н. Въпреки че има и много ползи, хубаво е предварително да се запознаете и с всички рискове.  

Тряба  ли да имате  блог или може да сте успешни само с помощта на Instagram?

Ако искате да сте блогър, тогава да – трябва да имате блог. Но ако желанието ви е да бъдете инфлуенсър в социалните медии или създател на съдържание, тогава сайтът не е задължителен.

***

Фото: Unsplash

Последвайте ни и в Instagram

Comments are closed.